Spring naar inhoud

Samuel Thawne

• Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 Samuel Thawne

Samuel Thawne

Newbie

• Inactief
  • 2 IC-Posts:

Gepost 16 May 2016 - 11:15

Naam: Samuel Thawne
Geboortedatum: 12/12/1900
Leeftijd: 15
Afdeling: Maakt niet uit
Jaar: Vierde jaar

Achtergrond
Familie: De familie Thawne behoort tot een oud geslacht en hoewel ze nooit in de adelstand verheven is, heeft ze toch een behoorlijk grote rijkdom bijeen weten te sprokkelen. Henry heeft dat fortuin de laatste jaren enkel groter gemaakt door zich te vestigen in de mijnindustrie, grotendeels dankzij zijn studies Magische Economie. De dagen dat hij niet werkt, brengt hij al jagend door of discussieert hij met andere welgestelden over de meest uiteenlopende zaken.

Margery is een vrouw die volgens dreuzelnormen als voorbeeldig beschouwd wordt en ook onder tovenaars wordt ze gerespecteerd. Ze staat erop dat zowel haar familie als het landgoed altijd piekfijn in orde is en dat alles volgens de voorschriften gebeurt. Ook is ze afgestudeerd in de Magische Literatuur, maar ze heeft nooit iets met die studies gedaan. Wat zouden de andere vrouwen immers niet denken?

Ruth is een jonge vrouw met een zeer uitgesproken mening, al zorgt haar moeder er voor dat ze die voor zichzelf houdt. Ze is vier jaar ouder dan Sam en volgt nu haar eerste jaar Magische Politicologie. Ze hoopt om later op het ministerie van Toverkunst te gaan werken, maar weet dat haar moeder dat nooit zal toestaan.

Geschiedenis: Veertien jaar geleden, op een mooie zondagochtend ergens in Wales, werd Samuel Thawne geboren als eerste zoon van Henry Thawne en Margery Thawne. Ruth, zijn oudere zus, was toen vier jaar oud. Hij bleek al snel een pientere jongen met een die zich vooral interesseerde in Zwerkbal en muziek.

Rond zijn zesde begonnen de eerste tekenen van zijn magische gave zichtbaar te worden. Dan begon de vleugel die in de salon stond opeens te spelen of ging het muziekdoosje dat naast zijn bed stond vanzelf open. Kleine dingen die aan zijn ouders duidelijk maakten dat hij geen snul was.

De jaren verstreken en Ruth vertrok naar Zweinstein. Ze werd ingedeeld in Ravenklauw en haalde uitstekende punten. Samuel kreeg ondertussen privéles. In zijn vrije tijd tokkelde hij vooral op zijn gitaar of speelde hij Zwerkbal. In geen van beide blonk hij echt uit, maar hij genoot er wel van.

De dag dat die langverwachte brief uiteindelijk toekwam, was ook niemand verrast. Samuel vertrok met veel plezier naar Zweinstein, waar hij met volle teugen genoot van zijn eerste jaren. Nu hij in het vierde jaar zit, is zijn zus net van Zweinstein afgestudeerd.

Bloedlijn: Volbloed
Rijkdom: Rijk
Uiterlijk: Samuel is met zijn meter zestig vrij groot voor een veertienjarige. Hij is slank gebouwd en heeft bruin haar en bruine ogen. Opvallend aan hem zijn zijn lenige vingers, een gevolg van het vele gitaarspelen.
Toverstok: Wordt momenteel aangekocht.
Huisdier: Geen

Karakterbeschrijving
Positieve eigenschappen: (minimaal 3, maximaal 5)
Spontaan, zelfverzekerd, assertief, leergierig, ambitieus

Negatieve eigenschappen: (minimaal 3, maximaal 5)
Eigenwijs, vergeetachtig, manipulerend, achterdochtig, ongeduldig

#2 Sorteerhoed

Sorteerhoed

Ik pluk je gedachten...

• Personeel
  • 195 IC-Posts:

Gepost 18 June 2016 - 14:18

Zwadderich!

0 gebruiker(s) leest/lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Toggle shoutbox Shoutbox Open the Shoutbox in a popup

@  Eloise Leblanc : (21 June 2020 - 08:31 PM) Helemaal ontroerd om terug te zijn :’)
@  Josefine Joh... : (20 June 2020 - 04:46 PM) hi
@  Seth Brave : (20 June 2020 - 04:42 PM) Die smiley komt dus niet overeen met de smiley die ik aan had geklikt :)
@  Seth Brave : (20 June 2020 - 04:41 PM) :bye:
@  Seth Brave : (20 June 2020 - 04:41 PM) Hey allemaal :bye:
@  Oliver Flynn : (30 May 2020 - 12:35 PM) Het Schoolhoofd heeft de Spaanse griep al gehad en heeft nu immuniteit opgebouwd... Zo maak je daar maar niet druk om. xD
@  Times Vander... : (29 May 2020 - 03:27 PM) wat gaat er nu op zweinstein gebeuren, nu dat het school hoofd er ook bij betrokken is? Ernstig Ziek (Spaanse Griep)
@  Prunella Dee... : (27 May 2020 - 11:36 AM) Welkom terug  :tovenaar:
@  Josefine Joh... : (26 May 2020 - 04:55 PM) Oké, ik heb tot en met eind augustus bijna elke dag tijd om actief te zijn
@  Julianus Fer... : (26 May 2020 - 04:53 PM) Goed dat je dat meldt, zo kunnen wij daar ook rekening mee houden! Als je hulp nodig hebt mag je dat natuurlijk ook altijd vragen. :)
@  Josefine Joh... : (26 May 2020 - 04:43 PM) Het is denk ik handig om te melden dat ik Taal Ontwikkeling Stoornis (dat ik moeite heb met zinsopbouw, soms vergeet ik woorden in de zin en post), ik lees te snel en over dingen heen
@  Josefine Joh... : (26 May 2020 - 04:40 PM) Dank je wel
@  Julianus Fer... : (26 May 2020 - 04:17 PM) Welkom, Josefine!
@  Josefine Joh... : (26 May 2020 - 01:27 PM) Hallo
@  Dennie Jeffe... : (23 May 2020 - 03:29 PM) Ja, leuk dat je mee komt doen Kitana!
@  Marly Cathai... : (23 May 2020 - 02:32 PM) Hoi Kitana. Je kan hier je eigen karakter aanmaken en vanuit dat karakter gaan schrijven. Je kan zelf bepalen wat je karakter allemaal mee gaat maken op Zweinstein en daar buiten. :)
@  Kitana hartveld : (23 May 2020 - 02:14 PM) Wat kun je hier doen
@  Kitana hartveld : (23 May 2020 - 02:12 PM) Wat kan je hier doen ?
@  Maximus Young : (17 April 2020 - 02:37 PM) Graag ook aangeven in welk jaar je zat of wilt zitten. Je kan nu nog beslissen in welk jaar je zit. :P
@  Maximus Young : (17 April 2020 - 01:57 PM) Stuur maar naar mij een pb. Graag ook met in welke afdeling ze zitten. :)