Spring naar inhoud

James O'hare

• Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 James O'Hare

James O'Hare

Member

• Inactief
  • 22 IC-Posts:
  • Punten : 0

Gepost 27 May 2017 - 00:57

Algemeen
Naam: James O'Hare
Geboortedatum: 17 augustus 1903
Leeftijd: 13 jaar
Afdeling: Griffoendor?
Jaar: Derdejaars

Achtergrond
Familie:
Murray O'Hare - 58 jaar
Alice Kipling - 52 jaar
Bartholomew 'Barry' O'Hare - 24 jaar
Edward O'Hare - 21 jaar
Robert Louis O'Hare - 16 jaar
William O'Hare - 10 jaar

James werd veertien jaar geleden geboren als de vierde, maar toch nog niet de laatste, zoon van Murray O'Hare en Alice Kipling.

Al van jongs af aan was hij een sportief en vrij intelligente jongen. Hij hield ervan om met zijn broers te ravotten, te zwerkballen en wedstrijden te houden in elke dreuzel- en tovenaarssport die er maar bestond. Want ja, hoewel ze een puurbloedfamilie waren met een zuivere lijn die meerdere generaties terug in de tijd ging, waren ze erg vertrouwd met de dreuzelwereld. Murray werkte immers bij de Royal Navy en dan ving je wel eens hier en daar iets op.

Terwijl Murray zich binnen de Royal Navy opwerkte en lange maanden doorbracht op zee, vertrok de een na de andere O'Hare naar Zweinstein. Barty was de eerste en, hoewel zijn moeder bij elke vertrekkende zoon de zakdoek bovenhaalde, was de schok bij hem toch het grootste. Hij was dan ook de eerste die het ouderlijke nest verliet, toch tijdens het schooljaar. Niet dat James zich daar veel van herinnert, de enige mijlpaal die hij die dag meemaakte was zijn eerste woordje. En hoewel Murray het nooit zou toegeven, leek het toch verdacht veel op Baba (en niet op Papa, zoals hij graag had gehoord).

Het duurde tot nummer drie, voordat James echt herinneringen had aan zijn vertrekkende broers. Edward, nummer twee, vertrok toen hij amper drie jaar oud was. James merkte wel dat hij niet meer terugkwam en miste zijn broer wel, maar daar weet hij nu niets meer van. Het was ook rond die tijd dat de jongste telg en wel degelijk laatste telg van de familie geboren werd: William.

Maar goed, nummer drie dus. Het vertrek van Robert is het enigste dat James zich echt nog kan herinneren. Zijn eigen vertrek kwam dan ook al vrij dichtbij en hij kon niet wachten om zelf op die trein te mogen stappen. Toen Robert en Edward het jaar erna opnieuw vertrokken, slaagden ze er bijna in om James mee te smokkelen. Helaas was buiten de jonge William gerekend, die vol trots aan zijn ouders vertelde hoe hij had geholpen om James in de hutkoffer van zijn broer te krijgen. Plan mislukt dus.

Maar dan, eindelijk, was het zijn beurt. Eindelijk mocht hij zijn toverstok gaan uitzoeken in de Wegisweg. Eindelijk was de brief er. En net zoals zijn drie oudere broers voor hem, werd ook hij ingedeeld bij Griffoendor. James' leven kon haast niet beter.

Hij amuseerde zich kostelijk op Zweinstein, haalde geen opvallende punten (in positieve of negatieve zin) maar hij bouwde met zijn streken al snel een zeker reputatie op. Of nee beter, hij bouwde de reputatie die zijn broers hadden opgebouwd, verder uit.

James zit nu in zijn derde jaar terwijl Robert al in het zesde zit en dus bijna zijn schoolcarrière achter rug heeft. Hij is van plan om zijn vader te volgen in de Royal Navy. William is het enige kind dat zijn moeder nog gezelschap houdt en hij wacht vol ongeduld op zijn brief voor Zweinstein terwijl Murray zich intussen opgewerkt heeft tot de admiraliteit. James' oudste twee broers hebben zich tezamen opgegeven als vrijwilligers in het Britse leger en met een hele hoop geluk en een vleugje magie, zijn ze erin geslaagd om het oorlogsgeweld tot zover te overleven. Het helpt ook als je af en toe naar huis kan verdwijnselen voor een warme maaltijd en een goede nachtrust. Als, nee sorry, wanneer de oorlog gedaan is, wilt Barry zijn carrière als Zwerkbalcommentator verderzetten en hoopt Edward dat hij iets met draken zou kunnen gaan doen.  

Bloedlijn: Volbloed
Rijkdom: Rijk
Uiterlijk: James is een vrolijke, slanke jongen met indringende blauwe ogen. Hij heeft bijna altijd een brede grijns op zijn gezicht staan, zeker als hij weer eens iets van plan is, en zijn ogen fonkelen vaak van plezier. Hij heeft bruin haar dat hij probeert, probeert!, proper te houden. Hij heeft een vrij normale lengte en hoewel hij toch al iets denkt te kunnen zien, heeft hij geen sixpack.
Toverstok: Aangeschaft, maar mijn geheugen laat me even in de steek. Tijd om nog eens bij Olivander langs te gaan voor een opfrissing!
Huisdier: Een kleine, grijze uil genaamd Herby

Karakterbeschrijving
Positieve eigenschappen:
Betrouwbaar, staat klaar voor vrienden, vrolijk, zelfverzekerd, sportief

Negatieve eigenschappen:
Eigenwijs, chaotisch, ongeduldig, betweterig, rebels

#2 Sorteerhoed

Sorteerhoed

Ik pluk je gedachten...

• Personeel
  • 195 IC-Posts:

Gepost 28 May 2017 - 14:24

Griffoendor!

0 gebruiker(s) leest/lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Toggle shoutbox Shoutbox Open the Shoutbox in a popup

@  Eloise Leblanc : (21 June 2020 - 08:31 PM) Helemaal ontroerd om terug te zijn :’)
@  Josefine Joh... : (20 June 2020 - 04:46 PM) hi
@  Seth Brave : (20 June 2020 - 04:42 PM) Die smiley komt dus niet overeen met de smiley die ik aan had geklikt :)
@  Seth Brave : (20 June 2020 - 04:41 PM) :bye:
@  Seth Brave : (20 June 2020 - 04:41 PM) Hey allemaal :bye:
@  Oliver Flynn : (30 May 2020 - 12:35 PM) Het Schoolhoofd heeft de Spaanse griep al gehad en heeft nu immuniteit opgebouwd... Zo maak je daar maar niet druk om. xD
@  Times Vander... : (29 May 2020 - 03:27 PM) wat gaat er nu op zweinstein gebeuren, nu dat het school hoofd er ook bij betrokken is? Ernstig Ziek (Spaanse Griep)
@  Prunella Dee... : (27 May 2020 - 11:36 AM) Welkom terug  :tovenaar:
@  Josefine Joh... : (26 May 2020 - 04:55 PM) Oké, ik heb tot en met eind augustus bijna elke dag tijd om actief te zijn
@  Julianus Fer... : (26 May 2020 - 04:53 PM) Goed dat je dat meldt, zo kunnen wij daar ook rekening mee houden! Als je hulp nodig hebt mag je dat natuurlijk ook altijd vragen. :)
@  Josefine Joh... : (26 May 2020 - 04:43 PM) Het is denk ik handig om te melden dat ik Taal Ontwikkeling Stoornis (dat ik moeite heb met zinsopbouw, soms vergeet ik woorden in de zin en post), ik lees te snel en over dingen heen
@  Josefine Joh... : (26 May 2020 - 04:40 PM) Dank je wel
@  Julianus Fer... : (26 May 2020 - 04:17 PM) Welkom, Josefine!
@  Josefine Joh... : (26 May 2020 - 01:27 PM) Hallo
@  Dennie Jeffe... : (23 May 2020 - 03:29 PM) Ja, leuk dat je mee komt doen Kitana!
@  Marly Cathai... : (23 May 2020 - 02:32 PM) Hoi Kitana. Je kan hier je eigen karakter aanmaken en vanuit dat karakter gaan schrijven. Je kan zelf bepalen wat je karakter allemaal mee gaat maken op Zweinstein en daar buiten. :)
@  Kitana hartveld : (23 May 2020 - 02:14 PM) Wat kun je hier doen
@  Kitana hartveld : (23 May 2020 - 02:12 PM) Wat kan je hier doen ?
@  Maximus Young : (17 April 2020 - 02:37 PM) Graag ook aangeven in welk jaar je zat of wilt zitten. Je kan nu nog beslissen in welk jaar je zit. :P
@  Maximus Young : (17 April 2020 - 01:57 PM) Stuur maar naar mij een pb. Graag ook met in welke afdeling ze zitten. :)